Сторінки

Використання IКТ


Використання IКТ на уроках зарубiжної лiтератури
     Зарубіжна література - унікальний предмет, оскільки надає змогу вчителеві не просто вчити, а ще й шукати разом з дітьми істини буття, виховувати людську душу, розкривати багатогранний потенціал особистості.
     У сучасному суспільстві навчання можна організувати таким чином, що джерелом знань виступатиме не тільки вчитель, але й комп’ютер, телевізор, відео. Отже, учні повинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах; водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловлювати особисту думку. Саме цьому сприяють інформаційно-комунікаційні технології навчання.
Використання ІКТ дає можливість досягнення даних педагогічних
цілей:
·        структуризація змісту навчання та активізації опорних знань;
·        підвищення пізнавального інтересу учнів;
·        підтримка групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;
·        створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і
новаторських технологій навчання;
·        забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмета.
В умовах швидкого накопичення інформації вчитель зобов’язаний не лише
давати учням базові знання і формувати уміння, але й навчити їх самостійно вести пошук необхідної інформації, використовувати для цього не  тільки друковані джерела, але і електронні; сприймаючи нову інформацію, ретельно її досліджувати, осмислювати різні погляди.

Мультимедійні презентації є ефективним засобом, спрямованим на
індивідуалізацію та диференціацію навчання, реалізацію особистісно
зорієнтованого та інтегративно-діяльнісного підходів. Презентація реалізує
принцип систематичності (чіткої методичної послідовності викладення), що
дозволяє встановлювати логічні зв’язки між елементами навчального матеріалу з метою запам’ятовування більшого об’єму інформації.


Віртуальні подорожі на   моїх  уроках дають можливість учням «подорожувати» різними країнами світу, бачити найвидатніші музеї та галереї, «стати свідками» історичних подій, відвідати визначні місця, пов’язані з життям чи творчістю того або іншого письменника.  Особливо ефективними вважаю віртуальні подорожі на  уроках  - знайомствах із життям та творчістю письменників.
     Під час вивчення історико-літературних епох акцентую увагу учнів на
взаємозв’язку історичних подій, літератури, мистецтва. Реалізація міжпредметних зв’язків відбувається на основі прийомів спостереження, аналізу, синтезу, порівняння. Написання окремих повідомлень, захист рефератів, створення малих проектів, індивідуальні випереджальні завдання  – всі ці види роботи сприяють тому, що учні відчувають себе співавторами уроку.
      Презентація є формою наочності, яка супроводжує пояснення вчителя та 
виконує інформативну, керуючу, мотивуючу, виховну та розвиваючу функції.
Зручна система навігації сприяє вільному переходу від одного слайда до іншого, самостійно задавати темп повторення або вивчення навчального матеріалу.



     Таким чином, використання ІКТ на уроках значно підвищує не тільки ефективність навчання, але й допомагає створити більш продуктивну атмосферу на уроці, дає змогу зацікавити учнів  самостійним пошуком різних джерел інформації, розвивати їх творчі здібності, критичне мислення,   вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки. Використання ІКТ сприяє тому, що за короткий час учні спроможні засвоїти та переробити великий обсяг інформації. Саме тому наочне подання інформації має велике значення під час усіх етапів уроку.






Немає коментарів:

Дописати коментар